torsdag 29 november 2012

Whackbat

Jag är ingen sportintresserad människa, därför driver jag en blogg om populärkultur och inte om sport. Men det finns faktiskt en sport som jag skulle kunna tänka mig att utöva (förutom quidditch då). Det är Wes Andersons egna påhittade sport whackbat som han gjorde för filmen Fantastic Mr. Fox. Whackbat ser så otroligt komplicerat ut att jag måste tro att det var minst lika svårt att skriva reglerna till denna knepiga sport som det skulle vara att faktiskt utöva den. Men Wes har fantasi som ingen annan, och jag antar att det krävs en stor skopa av den (och för mycket fritid) för att hitta på en sport som faktiskt tilltalar mig. I videon säger en kille att whackbat är någon slags blandning mellan baseball och cricket, fast med hinder också. Låter intressant, eller hur? Kolla in videon och säg vad ni tycker!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar