måndag 26 november 2012

Les Misérables?



Musikaler får mig alltid att dra kudden framför ansiktet och skämmas när skådespelare tar ton på de mest slumpmässiga av ställen. Jag vet inte vad det är men jag klarar helt enkelt inte av det. Den kommande filmen Les Misérables kanske ändrar min inställning till musikaler på film, kanske inte. Med tanke på rollistan och regissören ger jag den i alla fall en chans. Tom Hoppers nya film Les Misérables med stornamn som Hugh Jackman (X-Men), Russell Crowe (Gladiator) och Anne Hathaway (The dark knight rises) visas på svenska biografer från och med 18 januari nästa år, och jag tror den är värd att se i stort format (nackdelen för mig är väl att det inte finns någon skämskudde att tillgå i biosalongen, men jag antar att en jacka går lika bra). Jag gillade verkligen King's speech som regissören står bakom och hoppas på ett oscarsbidrag ännu en gång. Förhoppningsvis botar han också min musikalfobi, men det kanske är för mycket att hoppas på. Les Misérables lär i alla fall bli ett estetiskt vackert porträtt av Broadway-musikalen som fångat så många hjärtan genom åren. Hoppas den fångar oss biopublik också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar