torsdag 15 november 2012

10 låtar som får dig på bättre humör

Feelin' blue? I höstmörkret kan lätt deppiga tankar fastna och man undrar hur livet kan vara så här orättvist. Bästa medicinen: lite svängig musik. Här kommer 10 från min lista som i alla fall får mig att känna mig en smula bättre efter en deppig dag eller ett tråkigt besked. Hoppas det hjälper även dig!

(återigen så har ordningen ingen speciell innebörd) 


Ob-la-di, ob-la-da av The Beatles

Det finns inga som är bättre på att muntra upp än våra Liverpool-grabbar. Eller gubbar numer, kanske. Sjung med i refrängen för bästa möjliga effekt!


Whip it av Devo

Kan inte bestämma mig för om det är låtens otroligt vrickade musikvideo som gör mig glad eller själva låten. Den ger effekt i alla fall. 


In the mood av Glenn Miller

Finns inget som botar deppighet så bra som lite storbandsmusik till tonerna av Glenn Millers trumpet. 


Banana split av The Dickies

Känner ni igen låten från Kick Ass? En riktig stämningshöjare för varje party!


Happy together av The Turtles

Till och med bandnamnet bäddar för att det här blir en feelgood-låt som botar dysterhet på ett kick. Är inte refrängen en av de bästa någonsin? 


Woo hoo av The 5,6,7,8's 

Här har vi mer filmmusik, närmare bestämt från Kill Bill. Glöm alla bekymmer med komplicerade lyrics som hämmar din förmåga att sjunga med i versen så högt du bara kan. Med denna låt slipper du skämmas, du kan bara inte sjunga fel. Det går inte. 


Stand up av Prodigy 

Här riskerar du inte heller att sjunga fel. Den här ska verkligen vara min introlåt när jag går upp på scenen för att ta emot min fösta Oscar.


Those dancing days av Those Dancing Days

Här var det svenskt! Tänk om jag hade det håret som sångerskan har. Då hade jag aldrig varit på dåligt humör igen. 


Do you wanna dance av The Ramones

Visst vill man bara dansa? Känns lite bisarrt att dansa till punkrock kanske, men vad gör det. Hoppar man tillräckligt högt bara så ser man faktiskt ut som en punkare


Always look on the bright side of life av Monty Python

Tänkte avsluta starkt med en klassiker. Monty Python har lärt oss att man hemligheten är att vissla en liten svängig melodi. Det hjälper, tro mig. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar