fredag 26 april 2013

Filmfredag! #4

Idag är det fredag och det betyder som bekant Filmfredag här på filmbloggen Royale with cheese. Kul att fler och fler kikar in här för att uppdatera sig om vad för bra och mindre bra produktioner som cirkulerar i filmsfären :)

Idag rekommenderar jag Joel och Ethan Coens (de är bröder, inte gifta) No country for old men som visas på TV4 kl. 23.55 för er som orkar stanna uppe. Javier Bardem (och hans frisyr) gör en skrämmande bra rollinsats som psykopatiskt mördare. 

 

Idag hittar jag faktiskt ingenting jag tycker att ni ska akta er för, mer än att jag vill minnas Air force one med Harrison Ford i huvudrollen som riktigt dryg och tråkig. Men det var ett tag sedan jag såg den, så ta inte min varning på så stort allvar om ni tror på filmen. 

Själv ska jag inte kolla film ikväll, utan serie. Folk har starkt rekommenderat mig The walking dead, och nu orkar jag inte fler kommentarer i stil med "Har du inte sett den ännu?!". Jag är väl också nyfiken på hur tv-serien är jämfört med det grymma spelet jag spelade i vintras. Jag har stora förhoppningar på en bra fredagskväll, hoppas ni också har det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar