lördag 5 oktober 2013

Dynamit-Harry och de Vil

En liten nyhetsuppdatering:

En nyinspelning av Jönssonligan är att vänta framöver. Den ska tydligen få en lite mörkare approach med nytt manus och nya huvudrollsinnehavare.

Går det verkligen att vänta sig ett seriöst genomförande här, eller är filmen redan dömd att bli en flopp på grund av den tidigare filmserien? Jag kan inte säga att jag är så värst exalterad, men det ska ändå bli intressant att se hur de egentligen har tänkt med det här. Om de har tänkt alls, vill säga.

En, för min del, lite gladare nyhet är att dalmatiner-nörden Cruella de Vil ska få en egen spelfilm i live action. Eftersom hon är en utav mina favoritskurkar på film (jag var en hundälskare som barn) ska det faktiskt bli roligt att få reda på lite mer om Cruella, även om jag inte väntar mig ett Oscarsbidrag i de färdiga resultatet. Det är den nostalgiska känslan som lockar, och den känslan ska inte underskattas.

So long så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar