fredag 9 augusti 2013

Filmfredag! #8

Hej!

Nu är jag officiellt igång igen och vi firar min återkomst efter "semestern" med lite filmfredag.

Vill ni ha filmtips tycker jag att ni ska ge dramat Warrior en chans, speciellt om ni gillar Tom Hardy. Den visas på C More Hits kl. 15.05 idag.

 http://www.mrsoundtrack.com/wp-content/uploads/2012/01/Warrior-Soundtrack.jpg

Titta inte på Snow White and the Huntsmen som visas på Viasat Film Action kl. 14.10. Den är bara tråkig. 

För min egen del blir det bio ikväll så jag behöver inte bestämma mig för vad jag ska titta på. Hade jag stannat hemma ikväll hade jag nog sett Girl, Interrupted på Kanal 5 kl. 22.00. Jag har hört bra saker om den men det har aldrig blivit av att jag tittat på den.

 

En förövrigt ganska obetydlig iakttagelse jag gjort är att så kallade biografi-filmer verkar vara grejen framöver. Har sett trailers till filmer om Steve Jobs, Linda Lovelace och Prinsessan Diana den här veckan. Jag brukar föredra dokumentärer framför filmer där skådespelare ska spela någon känd ikon (speciellt när skådespelaren inte liknar ikonen ett dugg, jag bara HATAR det) eftersom jag inte gillar Hollywoodifiering av riktiga människors liv.  Men biografi-filmer har överraskat mig förut så jag kanske får ge någon av dem en chans när de når biodukarna i Sverige. Om ni snubblar över någon, låt mig veta vad ni tycker.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar