fredag 13 september 2013

Filmfredag! #10

Vill ni ha filmtips inför kvällen? Se Matrix om ni inte redan gjort det. En utav mina personliga favoriter (jag är inte ensam). Den visas på TV6 kl. 23.00. 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c1/The_Matrix_Poster.jpg 

Se inte Lost World: Jurassic Park på kanal C More Action kl. 05.00 om ni nu skulle få för er att kolla film mitt i natten. Ettan funkar, uppföljarna gör inte det. 

Själv skulle jag kunna tänka mig att se Hanna på C More Hits kl. 21.50 om jag hade haft den där jävla kanalen. Saoirse Ronan som spelar huvudrollen imponerade på mig i Försoning och gör säkert en imponerande insats även här.

 

Givetvis MÅSTE jag också kommentera nyheten som nådde mig igår kväll om att en ny filmserie i sann Harry Potter-anda är att se fram emot. J.K Rowling har nämligen bekräftat att hon blir manusförfattarinna till filmen baserad på Harry Potters textbok Fantastic beasts and where to find them. Filmen ska utspela sig 70 år innan Harry kom till Hogwarts och riktiga fans kommer att känna igen sig i miljöerna. Jag tillhör den generationen som växte upp med böckerna (och filmerna för den delen) om pojken som överlevde, och jag måste säga att jag är mer exalterad än vad jag borde vara över denna nyhet. Hur kan en film som utspelar sig i samma magiska miljö fast med olika huvudpersoner att lära känna gå fel? Jag tror stenhårt på satsningen och hoppas VERKLGEN att jag inte blir besviken. Vad tror ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar