fredag 3 maj 2013

Filmfredag! #5

Fösta fredagen i maj bjuder säkert på många filmpärlor, dock har jag själv inte sett så många.

Jag rekommenderar ändå Tomas Alfredsons Tinker, tailor, soldier, spy som visas på C More Action kl. 17.05. Den skulle i alla fall jag tittat på om jag haft den där kanalen som ingen verkar ha.

 

Jag hittar ingen film att varna för i dagens tablå, så därför varnar jag inte heller för någon  :)

Själv ska jag förmodligen bänka mig framför det hyllade dramat Into the wild regisserat av Sean Penn som visas på TV11 kl. 21.00. Om jag förstått det hela rätt ska filmen handla om en grabb som är trött på det moderna livet och sticker ensam ut i vildmarken. Jag känner på mig att det är en film för mig och Penn misslyckas sällan med att leverera någonting bra (en annan anledning till att jag får se den är att Vi måste prata om Kevin också visas på den där jäkla kanalen som ingen har). 


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/8/8a/Into-the-wild.jpg/220px-Into-the-wild.jpg

Hoppas ni alla får en bra filmfredag!

Adiós!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar